Over mij

Pixaline

Stukje geschiedenis

Ruim 20 jaar geleden heb ik gekozen om uit de financiële sector te stappen en heb ik bewust gekozen om de grafische weg te bewandelen. Volledig onderaan begonnen. Om zo goed mogelijk alle soorten werkzaamheden eigen te maken heb ik mezelf ontwikkeld tot een veelzijdige vormgever op het gebied van zowel on- als offline marketinguitingen. Om mijn droom tot eigen ondernemer te realiseren heb ik de stoutmoedige stap gemaakt om per 2020 een zelfstandig Bureau te starten.

De mogelijkheden waarvoor u bij Pixaline terecht kunt zijn talrijk. Van klein tot groot. Van business-to-business (B2B) als business to consumer (B2C). Ervaring is er op het gebied van drukwerk, posters, folders, magazines, nieuwsbrieven, banners, sociale media en website ontwikkeling. Maar ook voor speciale familiegelegenheden (geboorte, huwelijk, overlijden, ect.) en voor (sport)verenigingen.

In mijn carrière als vormgever heb ik ook altijd de technische kant ervan belangrijk gevonden. Denk aan automatisering op het gebied van vormgeving. Meer doen met minder mensen is mijn streven.

Enkele karakteriseringen van mezelf: creatief, no-nonsense, super secuur, aanpassend vermogen, breed inzetbaar, technisch, stressbestendig, snel en accuraat, zelfstandig, proactief, gezonde dosis humor met een belabberde muzieksmaak.

Mijn grootste hobby is sport en met name honkbal. Ruim 46 jaar ben ik bezig met deze sport. Door mijn vader (oprichter vereniging) ben ik besmet geraakt met het honkbal virus. Allereerst als actief speler en vervolgens als vrijwilliger in diverse hoedanigheden (trainer/coach jeugdteams/senioren, organiseren van evenementen, en andere functies). Ook hierbij ben ik vele malen als vormgever ingeschakeld

Pixaline

Werkervaringen

Bovendeert Schoenen bv – Boxtel
Belangrijkste stap was de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl 2.0, waarbij zowel klanten als prospects zich meer aangesproken voelden. Hierbij zijn alle communicatie trajecten onder de loep genomen, zowel intern als extern, zowel in print als in digitale vorm. (Eveneens op het gebied van social media).

Kijkshop bv – Zaltbommel
Verantwoordelijk voor structurering van de afdeling waarbij gekeken is naar personele bezetting, de kracht van de aanwezige vormgevers en de balans tussen vaste- en flexkrachten. Binnen een maand is de studio op deze manier meer rendabel geworden.
Automatisering van dagelijks terugkomende uitingen, waaronder een vaste template voor 52 folders per jaar en de daaronder liggende POS materialen.

Beter Bed bv – Uden
Automatiseren van veel terugkerende werkzaamheden. Waarbij er via een efficiëntere manier van het inzetten van POS-materialen voor 90 winkels een aanzienlijke tijdwinst werd geboekt.

Sligro Food Group – Veghel
Als eerste medewerker mede verantwoordelijk voor het opzetten van een intern reclamebureau tot uiteindelijk een afdeling van 15 professionals.

Reclamebureau H&H – Veghel
Na mijn grafische opleiding heb ik bij dit kleine reclamebureau mijn eerste stappen in de grafische wereld gezet. Vooral geleerd om met details om te gaan.